Sant Jordi


No hi ha un dia, millor que el dia de Sant Jordi, avui mes enllà de les prediccions meteorològiques, que apuntaven a un dia plujós, hem tingut una excel·lent diada.

Els divendres, dino a casa a les 15:30, i després vaig a a buscar els nens al col.legi. És un dinar que tinc que fer ràpid, ja que la gana apreta, i el cole espera, però que m'agrada i del que gaudeixo especialment.

Avui tenia a la nevera, uns tirabecs, al congelador un llom de salmó sense espines, i al rebost arros del que es fa en un minut al microones.

He tallat els tirabecs com em va ensenyar la meva mestra, Toshiko, obliquament per augmentar la superfície exposada, i facilitar així la cocció ràpida. Els he saltejat en oli ben calent, 3 minuts i desprès he afegit l'arros que estava ja fet (1 minut al microones), 1 minut saltat tot junt, un rajolí de salsa de soja, un puntet de pols de gingebre, i ja tenia l'arros. Mentrestant havia descongelat també al microones a baixa potència el salmó, que he menjat casi cru.

Temps total, 10 minuts per fer el dinar, 3 minuts mes per la foto amb la rosa de fons, a les 15:45 dinava.

He gaudit d'un dinar de divendres de San Jordi, ben especial. Després al col.legi, els nens han triat el seu llibre, passeig i cap a casa, un dia rodó.

Bon San Jordi a tots i totes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario