Cervesa Almogaver

Un amic m'ha demanat que tasti i doni la meva opinió d'una cervesa de fabricació casolana, la cervesa Almogaver.

Tinc que dir que m'han regalat per l'ocasió, una cervesa de 33 cl, si m'haguessin regalat una capsa de 12 ampolles, podria haver estat comprat, però estareu d'acord amb mi, que amb una ampolla, simplement hem donen l'oportunitat de parlar de cervesa al meu blog. Segueixo imparcial doncs, i obert a altres tasts.

Primer de tot vull comentar quina és la meva cervesa preferida perquè sigui com una unitat de mesura per valorar la meva valoració, farà de “cervesometre”.

Tinc que dir, que en la cervesa es dona un fet en mi, que no hem passa en cap altre producte del mercat, gastronòmic o no, la que més m'agrada és la mes barata (excloent marca blanca) del mercat, quin “xollo”, i es que a mi la que més m’agrada és la mítica Xibeca de Damm. Dit això la meva opinió de la cervesa almogaver, te que tenir com a referent aquesta preferència meva, segurament compartida per pocs.

És com si alguna persona a la que coneixes poc et diu: “ahir vaig veure una pel•lícula genial”, clar això dona poca informació. Si la seva pel•lícula favorita és Rambo II, o és El compte d'estiu d'Eric Rohmer, la seva valoració canvia molt, i dependrà de si a tu t'agrada una o l'altra o cap de les dos, si li faràs cas o no. Tinc amics que quan hem diuen que han vist una pel•lícula genial, ja se que no tinc que anar a veure-la.

Important dir que no pretenc ser el Robert Parker de les cerveses casolanes catalanes, (i alguns pensareu, i menys sent un fan de la Xibeca), però si algú més vol que faci el tast d'una producció seva, estaré encantat de fer-ho.

Anem ja al tast: Tinc que començar dient que m’agrada força. Ja quan la poses al got, el color es preciós, més fosca que un Pilsen “normal”, però no tant fosca com una negra, te un color interessant. La primera sensació que vaig tenir en boca, és que és mes amarga que el referent (Xibeca) però ràpidament, es perceben molts de matisos al seu sabor que et fan gaudir de paladejar-la, podrie dir que és beu bé. La presència d’alcohol 5,5%, tot i ser més alta que el referent que he posat (4,6% del la Xibeca) es nota molt poc al paladar, es te la sensació d’una cervesa en sabor, però suau.

Resumint, està molt bona i sobretot és força curiosa, tota una experiència.

El procés de fabricació es realitza de forma totalment artesanal, sense filtrar i pasteuritzar, i tampoc s'afegeix cap additiu. Es realitza al propi domicili del fabricant, a petita escala, ús que en anglosaxó s'anomena homebrewing. L'Almogàver es tracta d'una cervesa de doble fermentació, amb tres tipus diferents de malts de cereals, llúpols i espècies naturals i llevat.

La producció està al voltant dels 80 litres/mes, pel que solament es troba a Sotherbys i a diferents trobades cerveseres. La propera trobada és a Mediona (Anoia) el proper 9 de Juny, també i més esporàdicament a la vila de Gràcia: Casal La Torna i a la Cerveseria Wallbreaker, tots dos al carrer Sant Pere Màrtir, prop la plaça Rius i Taulet.

Ara mateix me’n fotria una altra. Bona nit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario