Esferificació


És curiosa la revolució de la cuina espanyola en general, i la catalana en particular. És encara més curios que aquesta revolució hagi arribat fins i tot a les cuines de les nostres cases, molts dels que participeu a aquest blog, (la prova és el nivell d’algunes de les receptes que publiqueu), esteu fent plats que fa uns anys serien impensables, en una casa. Aquest tipus de cuina més elaborada no es fa segurament a diari, però quan hi ha l’oportunitat es posa en marxa, segurament per compartit en amics, molts d’ells també grans aficionats a la gastronomia.

Jo tinc a casa diferents aparells que no fa gaires anys, serien impensables a la cuina d’una casa, més a més de la Thermomix, que ha agafat el camí invers de les cases al restaurants, i torna cap a les cases, tinc un sifó per espumes, un soplet de cuina, motlles de silicona, sprays per oli, ratlladors Microplane, etc.

Però el que he vist avui esta ja a un altre nivell. Ferran Adrià pretén, que a casa nostra, puguem provar de treballar el concepte de l’esferificació. Segur que heu vist un plat amb uns ous verds, el de la foto es d'una fotografia del Bulli. Estava cercant on comprar Timoline, el sucre invertit per fer la recepta del gelat d’oli d’oliva, quan he arribat a la Web de Soler Graells
http://www.solegraells.com/, i he vist un Kit d’esferificació dins d’una línia de Ferran Adrià que es diu Textures. http://www.texturaselbulli.com/ESP/index.html

Genial, ho trobo una exageració, però jo vull provar-ho, a la mínima que pugui mi poso, segurament serà fer-ho un cop o dos, i oblidar-ho, però se que no pararé fins que ho provi.

Estem ja boixos, en això de la cuina creativa? i de que arrivi a les cases que hi penseu?

Quan el compre, ho probo i us dic algo ...

2 comentarios:

  1. Anónimo2:26 p. m.

    Jopetaaaaaaa tu !!!!! desprès de visitar molts blogs i receptaris, t'he de dir que per fi trovo un blogg amb un bon "caxe", he arribat aquí buscant per el google una recepta del gelat d'oli d'oliva, no coneixia aquest lloc, però a partir d'ara crec que serè una habitual en les visites, i com no, si acceptes alguna de les meves reeptes, doncs per que no !!! felicitats i fins ben aviat

    Magda

    ResponderEliminar
  2. Magda,

    Estaré encantat de posar les teves receptes, al final un blog és un lloc on compartir experiències, en aquest cas a la cuina. I a mi més a més em serveix de base de dades, estigui on estigui tinc a ma les meves receptes.

    Salut

    ResponderEliminar