Coquetes de San Blai


La meva germana ha recuperat una recepta de la meva iaia, per fer Coquetes de Sant Blai, i precisament avuí que és Sant Blai (3 de Febrer), vull compartir-les de part seva, amb vosaltres, per cert felicitats Blai.
Més a més de la recepta manuscrita de la mare de la meva, la meva germana ha recuperat l'estri que tenien la meva avia i la meva tieta, per marcar les coquetes amb la creu de Sant Blai, veure foto, es un tampó de fusta de boix. De fet en te dos, i jo ja m'he apuntat, per tenir algun dia aquesta maravellosa herència. Encara no les he provat però hem diuen que estan boníssimes.
Les coquetes es feien per Sant Blai i es portaven a beneir a l'església aquest dia, un cop beneïdes deien que eren ideals per curar els mals de gola (a.k.a mals de coll), encara no les he probat, pero tinc totalment a la memòria tots els matisos dels sabors de les coquetes de la meva tieta i de la meva iaia, i això que potser fa més de 20 anys que no les he provat. Les provaré divendres o dissabte, no veig l'hora de fer-ho.

Una altra cosa que es feia tradicionalment per aquestes dates, és el menjar blanc, teniu ja la recepta també de la meva avia, just per aquí.

A continuació, la recepta, ja aviso que no son precisament de règim,( a no ser que esteu constipats es clar):

Ingredients
6 ous
200 gr. de llard (manteca de cerdo)
200 gr. de sucre
la ratlladura de dos llimones
800 gr. de farina

Elaboració
Es desfà el sucre amb el llard, afegim els ous i la ratlladura de les llimones, quan ho tenim ben homogeni, anem posant la farina i fem una massa. Deixem reposar, aquesta massa una bona estona, com una hora, i precalentem mentre el forn a 200 graus.

Fem boletes de pasta d'uns 2 cm de diàmetre, ho posem en una safata de forn i amb el tampó de la creu, o amb una altra cosa si no en teniu, ho aixafem per fer la forma, amb o sense creu ho enfornem fins que estiguin daurades.

2 comentarios:

  1. A veure si l'any vinent me'n portes una ;)

    ResponderEliminar
  2. be la que les fa es la meva germana, a veure si hem decideixo a fer-les.

    "maurici"

    ResponderEliminar