Costa trobar albercocs boncs, amb l'aroma dels d'abans ja és del tot impossibe. L'altre dia en vag comprar uns prou bons, i vaig fer mermelada. He adaptat als meus gustos una recepta que tenia apuntada. Us la deixo, ens surten uns 3 pots dels de mermelada, jeje
Ingredients:
- 1 kg d’albercocs
- 500 gr de sucre
- Suc d’una llimona
- 1 branca de canyella
- 1 pell de llimona
Preparació:
Rentem els albercocs, els hi traiem el pinyol, els pesem i tallem en 6ens i els posem a una cassola, que pogui anar al foc.
Afegim el sucre, la meitat en pes que de fruita, i ho reguem amb el suc d'una llimona, i deixem reposar 2 hores, remenant de quan en quan en fred. Veureu que la fruita anirà desprenent el seu suc, el sucre s’anirà desfent, i ens quedarà la fruita amb bastant suc espeset.
És l’hora d’encendre el foc, no massa fort, i afegim la branca de canyella i la pell de llimona, si no voleu que es noten massa els aromes, podeu esperar a posar-los en els últims 20 minuts. Cal anar remenant de tant en tant perque no s'agafi. A mi no m'agrada triturar-la, en aquest temps queda bastant desfeta. La tenim en total 30-40 minuts, si la deixeu més espessará més.
Quan tenim la melmelada ja al nostre gust, podeu fer la prova deixant-ne refredar una mica, per veure si ja està prou espessa, perque quan està freda s’espesseix.
Després ja solament queda posar-la en pots de vidre esterelitzats si la voleu conservar molt, sino nevera i la mengeu en les seguents setmanes.
Omplim els pots, que haurem bullit 10 minuts, els tapem bé i els fem bullir 10 minuts coberts d’aigua per fer el buit. Hi ha qui no els bull i els deixa refredar cap per a ball, també per fer el buit, per traure’n l’aire que pugui haver-hi dins.
No hay comentarios:
Publicar un comentario